Tisdag 22 maj 2018

Förseningsersättning direkt i appen

Nu är det möjligt för Västtrafiks kunder att få förseningsersättning direkt i appen Västtrafik To Go. Utbetalningen sker till kundens kassa, som är en ny funktion i appen, och fungerar som betalning vid kommande biljettköp.

När Västtrafiks kunder ansöker om förseningsersättning på Västtrafiks webbplats kan de nu välja att få sin ersättning i form av en värdekod, som kan användas i appen Västtrafik To Go.

– Många av våra kunder vill använda förseningsersättningen för att köpa biljetter i appen och därför lanserar vi nu den möjligheten. Att välja värdekod innebär också att vi kan erbjuda en högre ersättning än vid kontant utbetalning, säger Maria Holmström, chef privatkund, Västtrafik, i ett pressmeddelande.

När koden registreras hamnar värdet i kundens kassa och kan användas vid kommande biljettköp med appen. Om biljetten kostar mer än vad som finns i kassan, dras resterande belopp från kundens bankkort.

För att kunna lösa in värdekoden och använda kassan behöver kunderna vara inloggade på Mina sidor i Västtrafik To Go. Beloppet som finns i kassan kan endast användas för att köpa biljetter och det går inte ta ut eller sätta in pengar.

  • Detta är en nyhetsartikel. Det betyder att den berättar något just nu. Se datum för publicering ovan artikeln. Vid nyhetshändelser kan händelseutvecklingen förändras efter att artikeln publicerats.
  • Det medieetiska systemet
Läs mer